HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

Első akadályok

2009.07.22. 15:44 Inda Krakkóból

Egyetem1 háromszoros árat kérne tőlem, csak mert nem vagyok lengyel állampolgár. Hogy uniós az igen? nem számít, külföldiekre más szabályok vonatkoznak.

Felhívtam Egyetem2-t, ott első látásra biztatóbb a helyzet, de azért még telefonáljak holnap is, addig lecsekkolják.

Eddig a rajongás rózsaszín tükrében éltem, hiszen könnyű idealizálni azt, amit nem ismersz (jelen esetben a lengyeleket). Mert a nyelvi akadály remek szűrő, ugyanis csak azokkal van esélyed kialakítani bármiféle kapcsolatot, akik beszélnek valamilyen nemzetközi nyelvet, tehát fiatalok, modernek, ráadásul tanultabbak, nyitottabbak, toleránsabbak, mint az átlag (sztereotíp felsorolás vége). Amikor, pedig végre én is kezdtem makogni lengyelül, mindenki irtó kedves volt, és egyből a kegyeibe fogadott, hiszen sikerült összeraknom két értelmes mondatot ezen a lehetetlennek tűnő nyelven. A beszélgetések 90%-a meg arról szól, hogy honnan jöttel, mit csinálsz itt, miért pont itt, szóval nem igazán konfliktusveszélyes témák. 

Titkos matematikai képletekre alapozott számításaim szerint még egy év Krakkó, aztán megérik az idő egy újabb változásra. Persze lehet, hogy elszámoltam valamit a képletben és másképp alakulnak a dolgok. Kiváncsian várom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr936348515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása