HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

A kezdetről

2009.11.03. 15:34 Inda Krakkóból

Annak ellenére, hogy szeretem racionálisan (is) megalapozni a döntéseimet, valamint mindenben a logikus magyarázatot keresem, a Krakkóba költözés döntési mechanizmusa a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető racionálisnak. Maga a gondolat kb. fél éven keresztül foglalkoztatott: lengyel írók műveit kerestem a boltokban, szótárra vadásztam az antikváriumokban, lengyel zenét hallgattam otthon és szabadidőmben azzal szórakoztam, hogy miként is kell kiejteni azt, hogy oczywiście. De a költözéssel kapcsolatban kétségeim voltak, idegen ország, nyelv, emberek, járt utat a járatlanért dilemma. Aztán egy pillanat alatt eldőlt. Nem kell semmi magasztos vagy fennkölt körülményre gondolni, különben is, a nagy döntések általában az utolsó csepp a pohárban elv alapján születnek, amikor a szikra, ami szükséges, ahhoz, hogy lépjünk, szakítsunk, váljunk, változtassunk a lehető legbanálisabb apróság.

Szóval május közepe, kimegyek a közeli netkávézóba (az akkori bérelt lakásban nem volt internet) anyagot gyűjteni a diplomamunkámhoz. Munka közben megkeresem az egyik kedvenc videómat, lengyel előadó angolul énekel, ma már kicsit nyávogósnak találom, de akkor tökéletesnek tűnt. A nyolcadik másodpercben egy fiú berohan a zeneakadémia ajtaján. Onnan tudom, hogy oda, mert írja fölötte: Akademia muzyczna im. Fryderyka Chopina. Milliószor láttam már, és mégis, most, először, határozottan érzem, hogy én tényleg ott fogok élni, ahol mindent ezen a nyelven írnak, és nem tudom miért, de mennem kell.

Egy hónappal később aláírtam egy munkaszerződést. Két hónappal később leszálltam a vonatról a krakkói főpályaudvaron. A miértet még ma sem tudom.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr606348063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L. 2009.11.04. 21:34:41

15 éves voltam, mikor tolmácsként egy csoportot vittem Krakkóba. Napfényes idő volt, kék éggel (már tudom, h ez ritkaságszámba megy ott), hattyúkkal a Wawel előtt...és akkor azt éreztem: ITT akarok élni. És pár évvel később megvalósult! Jó kis kaland volt, sosem bántam meg!

sztotin 2009.11.07. 11:26:12

Gyerekek.... :) Vonzott persze, Lengyelhon, de soha nem volt ilyen késztetésem.... Asz'em irigykedem... :)
süti beállítások módosítása