HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

Hej, hej

2009.12.04. 13:23 Inda Krakkóból

Már több, mint két éve hiányzik az életemből valami, éspedig a nóta, amit pár sör/bor/vodka után énekelhetek. Ez nem lehet egy véletlenszerűen kiválasztott dal, hanem komoly követelményrendszernek kell megfelelnie: először is legyen egyszerű (józanon se tudok énekelni, ez nem változik meg alkohol hatására sem, legfennebb már nem zavar, hogy nem tudok), legyen vidám (ezt gondolom nem kell magyarázni) és feltétlenül elég népszerűnek kell lennie ahhoz, hogy mindenki ismerje és hajlandó legyen velem énekelni. Lengyelország előtt a Bonchidai menyecskék volt a sláger, de valamilyen titokzatos oknál fogva a lengyelek nem ismerik. Amikor ide költöztem a nyelvtudásom abból állt, hogy tudtam számolni tízig, káromkodni 5 féleképpen és el tudtam énekelni az Ogórek című gyerekdalt, ami valahogy nem az igazi kocsmai éneklésre. Azóta megismertem a lengyel zene további mélységeit, de nem találtam az igazit. Múlt szombatig. Az eddigi empirikus kutatásaim igazolják a feltevést, miszerint minden lengyel ismeri és már csak a cím említésére is elkezdi énekelni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr426347937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztotin 2009.12.04. 16:03:08

És sikerült hozzá illusztálni a Bayer Full verzióját....??? éljen a disco polo....;)) anyway, even I know this song....;))))

Asia 2009.12.10. 13:00:47

heh, igaz!! és képzeld, a magyar barátaim is tudják azt a dalt énekelni, bár semelyikőtök sem beszél lengyelül:)

Gyopi 2009.12.11. 13:59:43

Persze, hogy ismerik, mert nem csak egy népszerű népdal, hanem ez volt a Tűzzel vassal című film egyik fődala. És az Magyarországon is népszerű volt, bár csak a lengyel barátok körében... előtte a lengyeleknél a "Szła dzieweczka, do laseczka" zenemű évtizedekig tarotta magát a kocsma top lista tetején, bár most sem áll rosszul.
süti beállítások módosítása