HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

Az újraolvasásról

2009.05.12. 11:27 Inda Krakkóból

Van az amikor sokadszorra is képes vagyok újraolvasni egy könyvet és mindig örömet okoz.

És, sajnos, van az, amikor újraolvasva a könyvet nehezemre esik megérteni, hogy miért is tetszett oly nagyon akkoriban, amikor először olvastam el. Ilyen például a Piedra folyó partján ültem és sírtam Coelhotól. 17-18 éves lehettem és úgy gondoltam, hogy a világ igazságtalan amiért nem ezt kiálltja ki Coelho legjobb regényének, mert szerintem sokkal jobb, mint a közhelyektől hemzsegő többi. Pár hónapja árleszállítás volt a Massolitban, kedvenc angol nyelvű könyveket árusító antikváriumomban (tény, hogy ez az egyedüli hely a városban, ahol elérhető áron lehet angol könyveket vásárolni, de valóban kedves kis bolt) és megvásároltam ezt a Coelho regényt. És csak azért nem csaptam le a 10-20. oldal után, mert angolul volt és így legalább gyakorlom az angolt.

A vége fele már derengett, hogy miért is tetszhetett 18 éves koromban, de akkor is csalódás volt most.

Attól tartok, hogy a Hankiss Elemér könyvvel is így fogok járni. Pár éve belelapoztam és akkor nagyon tetszett. Megvásároltam, és igen, valóban jó és vannak jó meglátásai, tetszik a szimbolikus megközelítés, de az az érzésem, hogy egy copy&paste tanulmányt olvasok. Lehet, hogy a sok lábjegyzet teszi, de néha tényleg olyan, mintha egy egyetemista vizsgadolgozatát olvasnám, ami ráadásul stílusban sem kiemelkedő. De várjuk ki a végét, nem szokásom félbehagyni könyveket, hátha később jobban belejön az írásba.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr86348785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lublin 2009.05.29. 22:24:11

nekem az alkimista a kedvencem :-)

inda 2009.05.30. 12:04:48

Én már nem vagyok nagy Coelho rajongó, és ezek után a többit sem merem újraolvasni, nehogy még jobban kiábránduljak. Esetleg lengyelül, szintén nyelvgyakorlási céllal. :)

Morcoska 2009.08.27. 18:29:15

Hm...Coelho az orok tema, mindig pro es kontraval. Nekem mar elso olvasasra se jott be a Piedra, nem is olvasom ujra. De lehet azert, mert sose olvasok ujra egy konyvet se, mindig azt erzem, hogy meg annyi konyvet nem olvastam el egyszer se, nem olvashatok el egyet tobbszor. Az altalam olvasott 6 Coelho kozul a Zahir a kedvencem, megelozi Alkimistat (de lehet ezt tul fiatalon olvastam), Piedrat, Veronikat, Az ordog es Prym kisasszonyt. ...A Feny harcosat nem elozi meg, de az kicsit masabb mint a tobbiek, azt nagyon szerettem. Amugy nem vagyok Coelho fan, de valahogy megis olvasom ot....

Bravo Zulu Romeo 2009.11.07. 12:36:54

Melyik Hankiss? Szerintem a Diagnózisok 1-2 és a Proletár reneszánsz kötelezô olvasmány kellene, hogy legyen. :)

inda 2009.11.07. 15:40:27

Az Ezerarcú Én. Az általad említetteket nem ismerem, de ezek után megint kedvet kaptam Hankisst olvasni.
süti beállítások módosítása