HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

könyvek

2009.05.25. 10:32 Inda Krakkóból

A lvivi (Ukrajna) ócskapiac kincseket rejt: lengyel nyelven kiadott, háború előtti könyveket. Naná, hogy a lakótársammal végigfogdostuk az összeset felszínes érdeklődést tettetve, mert a csillogó szemünk láttán semmivé vált volna az alkupozíciónk. Végül egy könyvet vettem, ami tulajdonképpen csak egy kis füzet, alig 70 oldalas. Az ország (Lengyelország) keleti részén beszélt nyelvekről (akkor: lengyel és orosz) szól, hemzsegnek benne a régies kifejezések, ugyanis 1861-ben nyomtatták.

Csak a határnál aggódtunk egy kicsit, mert állítólag a határőrök nem értékelik az 1945 előtti könyvek nemzetközi utaztatását. De senki nem kérdezte tőlem, hogy mit rejt a csomagom, én meg jobbnak láttam csendben maradni. És most van egy kis gyönyörűségem...

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr266348741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztotin 2009.08.06. 11:30:30

Woww.... na ne... megnézhetem?? :)))

inda 2009.08.06. 11:36:45

Igen, hacsak nem vagy határcsempészek elfogására szakosodott titkos ügynök :)

Morcoska 2009.08.27. 20:40:31

:)) hm... megbirkozol vele nyelvileg? errol az jut eszembe, hogy idegennyelv tanulasnal mindig azokat a leckeket utaltam legjobban amik tele voltak arhaizmusokkal, nehez volt es foloslegesnek talaltam oket. persze ma mar mast gondolok, de most eppen nem tanulok idegen nyelvet.

Morcoska 2009.08.27. 20:41:40

Ja, es meg Ukrajna is? Van olyan orszag Europaban ahol meg nem jartal? Meselj az utaidrol tobbet.

inda 2009.08.27. 23:22:09

Sok mindent nem értek belőle, a netes szótáraim nem tartalmaznak semmi archaizmust, de nem kell minden szót értened, hogy a szöveget felfogd. Amúgy vannak szavak (főként kötőszavak), amikről az ember szimplán érzi, hogy ma már nem használatosak (vagy felismered, hogy más a helyesírása). Különben a suliban én is utáltam az arhaizmusokat, de mivel ez hobbi, itt érdekesnek találom.
süti beállítások módosítása