HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

A szabad választások napja

2009.06.04. 23:52 Inda Krakkóból

Ezt ünnepeltük ma Lengyelországban, pontosabban az első szabad választások 20. évfordulóját, ami a kommunizmus végét jelentette. Ennek örömére pár krakkói kocsmában 20 és 20:20 óra között ingyen italokat osztogattak (kéretik észrevenni a 20-ast, mint visszatérő motívumot). A lakótársammal két kocsmát abszolváltunk, alkalomhoz illően ittunk vodkát, ściekły pies-t és wiśnówka-t, az első ugyanis átlátszó, amit fehérnek lehet értelmezni, a második vörös és fehér, az utolsó meg vörös, amik ugye zászlószínek. Aztán még ittam żubrówka-t és fehér bort, egy kis jóindulattal ebből is lehet zászlószín: fehér, ami magán viseli az idő vasfogát. Gondolom, már érthető, hogy miért szeretem ezt az országot.

Ráadásként kaptunk egy-egy rózsát, a mai ünneptől függetlenül, sokkal inkább a közelgő európai parlamenti választásokkal kapcsolatban, ugyanis az egyik jelölt neve rózsát jelent és az okos tanácsadói mondhatták neki, hogy mekkora ötlet lenne narancssárga rózsákat osztogatni, ami egyfelől a párt színe, másfelől meg az ő neve.

Kéretik nem észrevenni a helyzet iróniáját, miszerint most sem férfitól kapok virágot, valamint rajtam kívül még legalább 100-200 embernek osztanak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr756348693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morcoska 2009.08.27. 21:11:55

Na latom j sok fele lengyel pia van, de nekem a nevuk nem mond semmit. Esetleg kifejthetned a piaismeretedet bovebben.

inda 2009.08.27. 23:18:15

Lesz-lesz piaismertető.
süti beállítások módosítása