HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

Diplomák - második felvonás

2009.07.27. 15:49 Inda Krakkóból

Azon felbuzdulva, hogy a román diploma elismertetésekkel és hitelesítésekkel (fene tudja, mi a hivatalos elnevezése ennek magyarul, már az is rekord részemről, hogy képben vagyok a román és lengyel elnevezésekkel) foglalkozó hivatal honlapján azt írja, hogy a két ország közt fennálló egyezmény értelmében nincs szükség a bonyolult folyamatra és egy felülhitelesített fordítással megúszható a dolog, a fél napot telefonálgatással töltöttem. Már jóban vagyok a varsói román konzulátussal, a bukaresti lengyel konzulátussal, a bukaresti lengyel kulturális intézettel, a bukaresti diploma hitelesítéssel foglalkozó hivatallal és varsói diplomahitelesítéssel foglalkozó hivatallal. Mind egyetértenek abban, hogy ők nem is tudják pontosan, hogy mi a jogszabály, de talán valóban létezik egy ilyen egyezmény, de érdeklődjek a konzulátuson/kulturális intézetnél/ hivatalnál vagy az egyetemnél. Ezt szeretem a kelet-európai ügyintézésben (nem érdekel, hogy egyesek szerint Lengyelország Közép-Európa, ezek szerint igenis kelet): senki nem tud semmit, de remekül tudnak hárítani.

Végül, egyik honlapon találtam valami egyezményszerű dolgot, lengyelül. Megkértem a lengyel kollegámat, hogy vessen egy pillantást a szövegre, de az ijedt tekintete láttán, úgy döntöttem, hogy nem zaklatom többet. Hiába, nem mindenki szereti a jogi szövegeket.

Még nem adom fel.

Kiegészítés: mindig is tudtam, hogy közszférában dolgozni a legnagyobb buli a világon. Próbálnám meg én azt mondani egy ügyfélnek, hogy nem tudom és eszem ágában sincs utánanézni, ott a google, keresse meg magának.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr516348489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lublin 2009.07.27. 16:03:41

ha gondolod segítek :-) küldd el a szöveget - mióta szerződéseket fordítok kezdem lassan érteni a jogi nyelvezetet is :-) Amúgy ezt a hárítós játékot nagyon is ismerem...hasonló volt, amikor orvosi ellátást akartunk Krakkóban igénybe venni, mint egyezményes csere-diákok... mindenki mutogatott csak egymásra..

inda 2009.07.27. 16:25:34

húúú, nagyon köszi. email ment az onet.pl-es címedre.
süti beállítások módosítása