HTML

Krakkóban az élet

Friss topikok

  • se áok E/2 neurológián ügyeé: boldog blogszülinapot medika (2010.04.26. 18:39) Blogköltözés
  • inda: Bravo, irtam mailt. (2010.04.24. 16:08) Varsó
  • inda: Igen, valóban siratták, csak ez a waweli dolog azért nagyon megosztja az embereket (főleg a krakkó... (2010.04.15. 22:44) Minden csoda 3 napig tart
  • : Hajnali öt, vasárnap, a metrók nem a megfelelő időpontban jártak és rizikós volt, hogy nem érjük e... (2010.04.13. 13:10) Final call for passenger...
  • Liliom: Jajj, ezt most olvastam vissza, mondom én, hogy le vagyok maradva :(. Nem ér, hogy a te 25. szüli... (2010.04.13. 00:05) Replay

Címkék

Változások

2009.08.02. 21:00 Inda Krakkóból

Holnap reggel elköltözik a lakótársam, megy Brüsszelbe, követni az álmait mert ott jobbak a pasik.

Hiányozni fog, mert ő volt az egyedüli személy, akivel lelkes beszélgetéseket lehetett folytatni nyelvtanról, igékről és a főnevek eseteiről. Másnak ugyanis hiába mondom, hogy "És képzeld, a kékszemű francia fiú logikusan el tudta magyarázni nekem, hogy miért jeden jedno piwo, dwa, trzy, cztery piwa, ale (!) pięć piw", mert legfennebb megnéznek, hogy teljesen elment az eszem, vagy csak félig.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://indablogol.blog.hu/api/trackback/id/tr426348451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

külképviselet 2009.08.03. 21:30:15

Nem jeden piwo, hanem jedno. De hogy miért, azt nem tudom logikusan elmagyarázni :))) (amúgy azért mert semleges nemű)

inda 2009.08.03. 22:59:16

Igazad van persze, de tképpen még nem tartok ott a számolásban, azaz nem a számneveken volt a lényeg, hanem a főnév váltáson. Ugyanis nem értettem, hogy a szláv nyelvekben miért változik meg hirtelen a főnév esete 5 után (de 11, 12, 13, 14 megint más), és ezt magyarázta el a srác. A számnevek helyes használata még előttem álló feladat.

külképviselet 2009.08.04. 22:14:26

Ezt én sem tudom. Igazából nem hiszem, hogy meg tudnék valakit tanítani lengyelül, az én empirikus (családból hozott) nyelvtudásom nem elég rendszerszerű ehhez, soha nem tanultam lengyelt iskolai nyelvtanórán. Csak azt tudom, hogy hogyan kell mondani valamit lengyelül, azt nem, hogy miért úgy. :)))
süti beállítások módosítása